15.9.12

I bakgrunden radion.

Klockan 15:57 vaknar jag äntligen och känner mig pigg. Jag lade mig i sängen kl 06:32 i morse. Nu har jag även druckit ca en halv liter vatten. Jag har bedömt i förväg att detta kommer att vara en fin dag. Det blåser hit och dit, starka, hårda vindar viner genom löven och husen. Men den varma friska höstsolen hyllar dagen som denna.
Det är Kulturnatten i Lund idag och vi ska på spökvandring, kanske äta ostron utanför Grand Hotel och se Sophie Zelmani sprida musik på Stadshusets takscen.

Lyssnar på ett nytt radioprogram i Sveriges Radio P1, "Lundströms bokradio". Jens Lapidus är premiärgäst. Hur skapar författaren karaktären? Hur blir figurer av bläck och papper till folk? Helt enkelt. De får sin karaktär genom hur de formulerar sig.
Jag har ont i munnen för att jag åt toast på klubben i går som brände mig helt plötsligt.
Jag skulle kanske ägna mitt liv åt litteraturen, den känns alltid så bra och så rogivande. Jag tror inte att intresset skulle skadas, det är för bra. Jag vet inte riktigt vad jag vill bli, men låt mig placeras någonstans där. Det skulle kunna hjälpa mig och min mening med allt.

Man känner sig så sjuk när man har ont i munnen.
Nu vill jag gå och titta på tv eller bara ägna mig helt åt radiolyssnandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar