9.6.12

Turn your thoughts away from cold unfeeling light and listen to the music of the night.

Det var ett tag sedan jag bakade, såhär dagen innan jag åker till Uppsala så bakar jag stompa. Då får jag god frukost i morgon i alla fall och jag antar att du klarar dig medan jag är iväg för några veckor framåt.
Kanske minns man om något forna skeende. You fancy romance, but not the performance of it. Jag har förstått att det ibland beror på missförstånd. Som att jag tror att du ser samma sak som jag när vi upplever något, men det visar sig att vi tänker helt olika. Men det behöver inte vara du som tänker likadant som jag. Någon annan kan se på det på samma sätt som jag. Det är som ett sätt att lära sig nya saker, när du ser på något på ett helt annat sätt. Ibland är det bara svårt att förstå att du förstår det som så. Ibland förstår vi inget alls, och jag vet inte vart vi då skall mötas. I tystnad och drivande tid, brukar det. Tiden läker alla sår, så sägs det. Det vet jag inget om.
Nu var den sista stompan gräddad.
Det är även komplicerat att förstå vem det är som förenklar vad. Jag tror kommunikationen är den störst betydande faktorn i det sammanhanget, åtminstone, men jag har svårt att vilja lyda. Det är som när han sjunger "Men i själen din, ja, långt, långt in ekar tonåringens vrål". Men det förs fram varenda gång. Jag tror att det beror på saker som man aldrig tar itu med. Att det skall kännas så svårt. Det är ju inte jag som är svag. Det var någon annan som inte kunde sätta stopp för sina begär. Svaghet på svindlande höjder. Det glömmer jag alltid/aldrig.
Förlåt mig för allt. Kan ingen säga det till mig? I rätt syfte och i rätt mening? Klarhet i allt spektakel som har lekt med mig ända sedan jag var en mindre naivitet. Kanske det. Och ändå önskar jag att ingen förstod. Jag måste få någon att hyscha min charade. Platsa i mitt palats. Magnificently.
Det här är vad som kan få mig sömnig, men jag har disk att ta hand om. Det är vad som kostar när man har roligt och bakar. Men sedan kan jag ta mig en brödbit till kvällsmål som belöning. Jag har en sådan vacker känsla inför mig själv i detta ögonblick. Den som ens skulle kunna ta den ifrån mig platsar inte in this periphery/palace of mine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar