7.9.12

Detta är för dem som bara har 9 minuter.

Det här kan ha varit något som inte liknar den vanliga tiden som den upplevs av mig denna period. Vissa saker steg, vissa varade bara för länge sedan. Jag har på mig en ny gammal tröja idag, för att den verkade passa mig perfekt nu. Det gjorde den inte då, fastan jag önskade det. Håret har vuxit till sig, men det är snarare helt vilt för jag vet egentligen inte om det växer nedåt eller utåt.
Det märks hur ivrig jag är när jag är hungrig och vill få tiden att gå så snabbt. För någon gång får jag ju mat, och någon gång löser sig allt. Någon gång får jag äntligen ett jobb, eller åtminstone pengar.
Det är märkligt hur ljust bröd kryper ihop och torkar så snabbt. Titta bara hur kanterna har lyfts och böjts från brödskivans yta.
I kväll skall det bakas äppelpaj med extra deg och extra margarin så att den blir saftig och god. Och räkmackor innan dess. Jag är så hungrig.
Men om njutbart är hennes favoritadjektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar