17.10.11

I saw your face in front of me, it was perfect clarity.

Äppelskrutten i kaffet får påvisa min sluthet, men det är bara bra. I kväll var jag ut och sprang för första gången sedan jag kom ner till Lund. All flytt i början kan i och för sig inte undgås att nämnas då det var en ordentlig påfrestelse, men då hade jag ju inget val. Så nu är jag lite mer stolt över mig själv.
Mamma har precis varit på besök, hon åkte hem idag. Vi har varit i Köpenhamn, handlat gardiner och blommor till mig, och umgåtts en hel del. Saknar henne redan nu, lite grann. Det var i alla fall tråkigt att säga hejdå vid tåget.
Men det dröjer inte så hemskt länge innan jag träffar henne och pappa igen, om drygt tre veckor åker jag hem till Uppsala några dagar. Det ser jag fram emot, komma tillbaka till sig själv lite grann. Eller till den personen och de vännerna.
Jag hade en väldigt trevlig kväll i lördags. Vår kurs hade sittning med tema Myt & Legend, och vi hade det riktigt roligt. Kom närmare mina kursare och hela kvällen blev jättelyckad.
Jag får min hemtenta på onsdag och den ska lämnas in nästa torsdag. Jag känner press, men jag oroar mig inte innan jag kan göra något åt det. Onödigt. 


                                                      

Vi två tänkte spendera tid i Provence.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar