10.10.11

Shimmering pantyhoes never showed me how to live.

Idag har jag känt stoltheten sprudla. Jag gjorde en lunch bestående av ris, makrill i tomatsås, broccoliwok och haricots vertes och morötter. Till middag gjorde jag korvstroganoff och åt med riset som blev över av lunchen, med mörötter, blandade bönor och gurka. Det är sensationellt.
Orsaken till detta är att jag har förstått det som att jag har ätit dåligt den senaste tiden och varit yr och haft huvudvärk blandat med illamående. Så jag antog att jag har näringsbrist för att jag inte äter kött och inte tillräckligt med fisk/vitaminer. Så nu har jag ändrat stil.
I veckan planerar jag att tillaga Pite palt, som är vad som är på bilden nedan (fast på bilden ser det ju lite fjuttigt ut).


Sedan ska jag göra en vegetarisk lasagne med keso och svamp, morotspannkakor och spenat/mozzarellafyllda quedillas med en kålsallad till.
Det är mina planer än så länge. Jag orkar inte känna mig som om jag vore åksjuk.
Sedan har jag tvättat håret med hårinpackning och använt mig av TREsemmé spray för att håret inte ska skadas vid föning. Så nu känns och luktar mitt hår som när man kommer från frisören. Underbart!
Jag ska läsa om Ruth Benedict och Margaret Mead innan jag somnar i kväll också. Jag har läst länge och långt om Freud, men det kändes inte så relevant för det vi har gått igenom i kursen i övrigt.
I morgon ska jag på Klädbytardag med Julia på Blekingska. Det är miljöutskottet på Blekingska som ordnar det och det sker i samband med Café Cake or Death? så vi tänkte äta potatis och purjolökssoppa där med.
På fredag kommer mamma och underlättar vår livssituation en skala, även om det går skapligt bra för oss. Men det blir trevligt i alla fall, det var så länge sedan.
Nu ska jag återgå till de antropologiska porträtten innan jag tycker att det blir försent.


Visst är Ruth Benedict förundrande vacker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar