16.11.12

Här kommer det.

Ja, nä, inte många passande ord börjar på J. I morgon smäller det, min första riktiga bal någonsin. Jag har inte allt under kontroll.
Klurar ut ett genomförbart koncept för att få allting att fungera. Som att jag menade något med det.
Yngre begåvningar söker efter något bättre.
Inger mig förhoppningar om något större. Korsar igenom huvudet och hjärnan säger mer än bara orden som slår emot varandra i en riktning som upphör innan urskiljandet gick att uppfatta eller uppleva.
Konstord i mitt förstånd ökar värdet i mig.
Krokar i cellerna som ger det ett försök att binda ihop alltsammans i en helhet, som behöver en ny enhet. Konkret.
Vem vet.
Leder till ett letande efter körsångare som kanske kan tala om för mig hur det verkligen känns, eller ska kännas. Eller hur det faktiskt kändes.
Känslobedövare.
Du får inte vara min känslobedövning har jag sagt.
Pakterna stärks och jag vägrar röra runt i grytan.
Misstaget var att sakna sitt förstånd när det som allra mest behövdes men behövde anstränga sig som allra minst.
Klagomål i en sörja som utgörs av röster från fel håll i en salig blandning av missnöje och längtan efter styrka.
I kväll kan jag sätta ord på allt.
Jublar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar