26.5.18

Bered dig på skärseld, bered dig på mörker.

Mitt hjärta brinner
Det brinner av eld
Det brinner för vrede
Det brinner för hämnd
Du kommer allt närmre
Du glömmer att det bränns

Varje gång du tar ett andetag
Så späder du på
Du tar ett till
Du vägrar att gå

Jag glömmer att andas
Jag glömmer att stå
För vad jag har vägrat
För vad som är svårt

Jag hör allt du säger
Men lögnen är större
Bered dig på skärseld
Bered dig på mörker

Jag lyssnar för nuet
Jag hör nån som sjunger
En röst som tar över
En annan som dömer

Men ljuset det hägrar
Det är vad som dröjer
En gråsparv som vägrar
Att se vem du följer

Vem jagar mig ensam
Vem vet vad jag döljer
Vem har den strävan
Att ge mig en ånger

När mörkret har vilat
Och sett vad det omger
Då höjer jag näven
För vad som än kommer

Och livet har svikit
Ett liv fullt av sorger
Vi svek våra drömmar
Jag minns allt jag sörjer

Jag hörde en gång
En vilsen röst
Törsta efter tröst
Ett liv som alltid kommit först

Jag vet vad som känns
När lögnen blir ens vän
När rötterna slits av
När skörden redan bränts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar