26.5.18

Långt värre än kärleken

Så du vänder dig vart du vill
Men jag går alltid i täten
Jag lyfter upp dig och backar
Men det var alltid förgäves
Tror du blev förblindad av mitt sätt
Mitt sätt att se på världen
Åh, gud jag glömde
Att jag trodde det var värt det

Om jag hade dig här
Om det var du som förlät mig
Då hade jag önskat
Att allt var som jag lärt dig

Men se på mig, snälla
Se på mig som jag är
Ja, jag hade ihjäl dig
Men det är du
Var du som laddat geväret
Det var till slut du
Som var värd allt besväret

Om jag hade dig här
Om det var du som förlät mig
Då hade jag önskat
Att allt var som jag lärt dig

Och du ljöd och du fylldes
Av en svärta likt själen
På en sommardag lät du
Göra eld över tjälen
Som fyllt mitt hjärta
Långt värre än kärleken
Allt vi gjorde
Var en lek för djävulen

Om jag hade dig här
Om det var du som förlät mig
Då hade jag önskat
Att allt var som jag lärt dig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar