26.9.11

Dags för tenta.

Om cirka två timmar skriver jag min första tenta. Det känns relativt bra just nu, och hoppas att jag har kvar allt i huvudet när jag sitter där. Men vi har fyra timmar på oss, och så länge som jag tar det lugnt och tänker igenom och tänker logiskt så ska jag nog klara det i alla fall.
regler, vanor, statuspositioner, sociala institutioner MÖNSTER
strukturens dynamiska aspekt, vad människor faktiskt gör HANDLING
Det fungerar nog.
Ska ta en lugn promenad och köpa något att äta när jag sitter där. Jag har ingen termos för kaffe, tyvärr.
Min motivation idag är "Har jag klarat nationella provet i matte C så ska jag minsann klara det här med." Och det ska jag.

Sedan ska jag på en gästföreläsning direkt efter tentan. Det känns lite sådär att behöva göra det, men det blir nog intressant. Och vi får säkert lite rast emellan, tror inte att man kommer att behöva fyra timmar för att bli klar, vare sig man kan allt eller inte. Men man kommer ju lätt att känna sig slut efteråt.

Nu har jag bokat tvättid tills i morgon också. Och i morgon ska jag nog gå på stan och försöka hitta lite saker till mitt rum, kanske på Erikshjälpen. Och köpa täcke och kuddar och lakan. Hm, får nog inte med mig allt i morgon. Jag vill sätta upp min Håkan-affisch dock.

Okej, det här är knäppt. Jag dammsög nyss och ändå ser jag hårstrån på golvet. Jag dammsög ju nyss bort det! Suck.

Ska borsta tänderna igen, kanske fundera på att äta snart, sedan gå ut och köpa något att äta till tentan, och så andas i lugn takt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar