21.9.11

Min tid i nuet och i framtiden.

Gick upp tidigt i morse (okej, 9.00) och skyndade upp till ett forskarseminarium om prostitution och hur det fungerar i våra skandinaviska länder. Vi har inga siffror i Sverige. Vi har bara mörkertal.

Vad ska vi göra kvar i Sverige?
Här blir vi bara mörkertal

Ingen som gillar dina färger
Vi kommer aldrig till final

Vad ska vi göra kvar i Sverige?
Här kan jag aldrig bli normal
Ta mig till färgerna och glädjen
För här blir vi bara mörkertal

Sedan var jag och handlade mat och åkte hem för att äta lunch. Pluggade på eftermiddagen, och det var lätt när jag nyss hade haft föreläsning om kapitlena. Man förstod bättre vad som var relevant eller inte. Och det blev middagstid och Julia började göra middag för i kväll bjöd vi Hanna, Johanna och Mattias på den där laxsåsen med svamp som alla tycker så mycket om. Johanna hade hoppats på den och Mattias har nu också blivit såld.
Onsdagar är som vanligt överplanerade av studentinstitutionerna. Hade jag kunnat hade jag i morgon:
gått på möte med miljöutskottet på Blekingska
gått på uppstartsmöte med läsecirkeln i Ordkonst
gått på radioföreläsningen i radiokursen som Radio AF ordnar
varit med på filmkvällen som Socialantropologiföreningen ordnar
jobbat på puben på Blekingska

Detta är vad jag faktiskt ska göra:
gå på möte med miljöutskottet på Blekingska
gå på radioföreläsningen i radiokursen

Sedan ska jag fixa biljetter till socialantropologisittningen (tema: myt & legend), radiosittningen (tema: usa) och Novischfesten (mörk kostym).
Och betala radiokursen.
400, 120, 140, 220.
Tur att CSN kommer på fredag.
På fredagkväll ska jag på tacksittning på Blekingska för att jag jobbade på klubben där för några veckor sedan. Hoppas på att lära känna några nya människor.

Sedan ska jag på barutbildning på torsdag på Blekingska och kan då jobba i baren. Blir nog väldigt bra att gå en sådan kurs, så kan jag jobba på fler ställen.

Sedan ska jag inte roa mig så mycket mer i helgen, har min första tenta på måndag, så ska inte ha en fest/bakis-helg denna vecka. Har varit så uteslutande tidigare helger här i Lund. Men nu behöver jag inte det mer. Ska ta en paus. Fast nej, jag har sittningar de fyra kommande helgerna. Herregud. Men bara en dag då.
Skitsamma, är jag en äkta student så är jag. Men inte bara för sakens skull, nej.

Jag planerar mitt rum och funderar vad jag ska köpa för möbler. Det kommer bli mysigt och lukta gott här inne. Jag vill göra ett rum som ger en stugmys-känsla. Baka kakor också. Mmm. Jag fick feeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar