13.11.10

Lycka är inte något jag överdriver idag!

yeeeey, har lärt mig att sticka rätt, avigt och halvpatent idag!
det gjorde min dag. nu väntar jag på att mamma ska vila klart så att hon kan hjälpa mig för att jag råkade sticka samma sak två gånger i rad.
men den är rosa, lila, ljusbrun/beige min mössa som jag ska sticka, för vantar kan jag nog inte.
och halsduk vill jag också sticka!
åh vad jag är glad!
har varit på stan och tittat på olika julskyltningar, mest på cervera i och för sig, men det var mysigt. och var på stadsmissionen, typ ebbas second hand. det var litet, men mamma och pappa ville dit, och pappa köpte hjärtformar till mig så att jag kan baka vaniljhjärtan (oj, vad jag kommer att misslyckas).
och i kväll ska jag baka en mazarintoscakaka till fars dag i morgon. då tror jag pappa blir glad, jag tror han gillar det.
mamma, snälla hjälp mig med stickningen nu så att jag blir klar med mössan!
om den inte blir bra kommer jag bli besviken men ändå. jag kommer ändå ha lärt mig något nytt.
jag kan ju sticka tröjor, och en helt ny garderob!
okej, överdriv inte nu.
men lyckan är inte något som jag överdriver idag!

5 kommentarer:

  1. vad duktig du är! I feel accomplished just reading this hantverksam post...

    Except it's only a feeling because today I am depressed and it's inevitable.
    Men det bara känns så för att idag är jag deprimerad och det är oundvikligt.

    Dessutom måste jag skriva någonting fantastiskt för Per men jag kan inte se möjlighetet så jag struntar det.
    I have to write something good for Per and I don't see the possibility in that so I don't bother.

    Not only do I not bother with writing the article, I don't bother with anything. Because the thing I should be doing is writing the article so I'm not allowed to do anything else productive until it's done.
    So I do nothing. (This is nothing.)

    SvaraRadera
  2. Och den blev färdig på en kväll! Although, my toffs above isn't quite finished, but still.
    Don't feel bad if you don't understand the word "halvpatent". Who does? I don't even know the word patent, in knitting-language of course.
    I'm quite impressed with your accomplishment.

    Jag känner på liknande sätt ibland också, och nu har jag stickat istället för att göra viktigare saker. För att jag tyckt att jag har varit duktig den här veckan. Men inte tillräckligt kanske.

    SvaraRadera
  3. Jag önska veta hur man blir tillräckligt.

    SvaraRadera
  4. I really love when I find grammatical mistakes too late.

    SvaraRadera
  5. Tell me about it.. Luckily, I never care when others do them, so I convince myself that they don't care either. hm..

    SvaraRadera