18.3.11

Jag vet inte vad jag är.

Lånade Stolthet och Fördom och Förnuft och Känsla på skolan idag, jag tänkte att jag borde och vill läsa. Jag hade min pms-dag i dag i stället, och jag som trodde att det var i går.
(Och jag vill inte verka obstinat men jag hatar att älska den här fucking stan.)
(Och jag vill inte verka obstinat men jag älskar att hata den här fucking stan.)
Men i går var fin. Inte dagen speciellt, eller jag tror att religionsprovet gick bra. Svenskan inte något. Bråttom överallt. Sen tre gånger efter varandra. Men det var så fint och bra.
Common people like you.
I går tänkte jag: Snart kommer jag nog att tänka tillbaka på den jobbiga tiden då det fortfarande var is på cykelbanan, och tänka att det är så underbart nu när den är borta.
Men idag... Idag hoppas jag bara att den här atomvintern ska försvinna i morgon eller snart i och med att det blir plusgrader i morgon igen. Och sol. Men slask igen. Drygt. Underbart, det ska snöa hela kvällen. Jag ska till GH.
Det blir nog. Året är 2111.
I know who I wanna be.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar