31.3.11

TsunamiPhone.

Första natten som jag sov själv på över en vecka. Och jag hade börat bli förkyld och fy vad det märktes i natt, som att knappt andas. Idag har jag matteprov. I kväll ska jag känna mig fri. Vi borde fira.
I går hittade jag flera kurser att söka till hösten. I Lund var det Socialantropologi, Idé-och Lärdomshistoria och Historia. I Uppsala var det Kulturantropologi, Freds- och Konfliktkunskap A eller A1, Litteraturvetenskap och säkert Idé- och Lärdomshistoria där med. Det där med antropologi låter som något, det. Studera människans världsbild och hur de förhåller sig till allt. Både på små öar och i storstäder.
Typiskt mig att ha p3 och spotify på samtidigt. Saknar doften att vakna till på morgonen idag. Vill inte bli sjuk och inte i helgen. Stockholm på lördag och kvällen, någon klubb och klubbspelning.
Och nationsleg är fixat till 12 juni, JA. Är så glad att jag lyckades fixa det. Det är ju på en söndag, så då får jag till och med sista helgen. Ja, nu vet jag varför jag skulle kunna gå en sommarkurs (fastän det är alldeles för sent att söka nu). Men på sommaren kan man vara ute och njuta istället. Det tycker jag.

Hush darling, don't you cry
Hush darling, don't you cry
'Cause they're never gonna reach you
Never gonna reach you

Vi ska heta Tsunamiphone. Vi kan göra ett verb av det också. Tsunamiphoney.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar