30.12.10

This day was neverever a day in my life.

Orbiting, what is that? I don't know the word. Jaha, kretsande. Omloppskretsande.
Why is the telly on in my livingroom? Unheathly me wants to make chocolateballs.
Ska kolla om det fortfarande finns biljetter kvar till Interpol. Ja, det finns! Kommer ha värsta festivalkänslan. Ena dagen Håkan Hellström, andra dagen Interpol. Tänka sig. Hoppas skolan inte håller på att döda mig just då!
Och jag som var stressad i början av november att jag inte skulle få biljett. Undrar hur stora Interpol är i Sverige egentligen? Det är klart att många känner till dem, så tänker jag i alla fall. Men jag funderar i alla fall. Det kanske bara är en krets. Och mamma som tjatar "Du kan ju inte åka dit om du inte åker med någon annan." Det är klart att hon har rätt, det skulle inte vara lätt att klara sig själv där. Jag vet inte ens vart Cirkus ligger! Herregud.
Vad är det som inte kan repareras, censureras, som inte har någon rättvisa, som inte är blind, men gömmer ögonen i händerna, som inte har nån anständighet, inte behöver kläs upp i skönhet, den kryper inte för nån, den väntar inte på nån.
Lite tråkigt att jag missade mitt favorit Friskis&Svettis-pass idag, men det är så ibland.
Idag har jag tittat mycket på TV. How I Met Your Mother om brunch, Oprah om våld, Ellen Degeneres om Paris Hilton till Aspen, Vänner om Monicas sexljud, Made om tjej som vill lära sig att åka motocross, 16 and pregnant om pengar, Rachel Allen: Bake om bröd och cupcakes, Scrubs om föräldrar och om tävlingar, Cougar Town om att göra människor glada, Vänner om Valentine's day, Vänner om Joey som berättar för Ross och Rachel om Rachel.
Nu sitter jag här 40 minuter senare och är faktiskt något förvånad. Det är klart att jag inte såg allt av allt.
Ibland behöver jag sådana dagar, inte för att jag behövde den här.
Fast jag behövde inget annat heller.
Inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar