31.12.10

Old and new tid är ingenting.

Idag hans födelesedag och jag undrar vad han gör. Det är svårt att vara eller snarare känna sig ensam. Jag har väl kommit till den delen där jag bara ser det som var bra. Igen. Jag hade bara aldrig kunnat tro det här förut. Nu 19 och jag undrar om han träffar sina vänner. Jag hoppas det.
Jag hoppas att han är lycklig och mår bra.

Nu ska jag inte vara patetisk längre.

Jag har ju saker att tänka på idag, som om det vore någonting nytt. Jag borde duscha och bli pigg och sedan få energi till att göra allt det andra, som att städa undan, gå ut med sopor, göra rent och snyggt och vänta på att få möta det nya året. Mitt nyårslöfte är att göra 2011 till ett år att minnas och se tillbaka på som ett år då jag växte. Och som jag kände det mesta som att jag levde. Nu har jag i alla fall mål.

Jag drömde konstigt i natt, typ det värsta man kan tänka sig. Först att jag åkte till honom med Mendy och det var konstigt, men minns inte honom, bara hans föräldrar. Sedan att vi levde i en Harry Potter-värld, att jag såg Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 och sedan såg trailern till part 2 men att jag då på något sätt hamnade i den världen. Och Voldemort höll på att ta över hela världen, och det skulle verkligen hända. Samtidigt var jag hemma också, i vardagsrummet och var rädd så jätterädd och mamma och pappa skulle lägga sig för att sova och jag bara: Men han är ute där, vi är inte säkra någonstans inte ens här.
Och så drömde jag om att Susan Bones (Hur i hela friden kom det namnet upp i drömmen?) skulle skydda sig själv för att hon redan var nära att dö en gång, och skulle försvara sig med Avada Kedavra, men dödsätaren utförde väl någon Expelliarmus-förtrollning så besvärjelsen sköts tillbaka på henne själv så att hon dog på sekunden. Med ett skrik.
Och till råga på allt så hade jag någon franska uppgift och Madame Lacaze och vår senaste lärarassistent eller var den andra Maria där också? Hm.. Ja, kul var det inte i alla fall.
När jag äntligen insåg att jag kunde vakna igen så kände jag mig helt ställd och korkad som inte insett att det hela var en dröm och att jag kunde ha vaknat tidigare... Skönt att vakna, men det satt kvar ett tag. Aja.

Gott nytt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar