10.12.10

Tout ce que me fait heureuse.

le petit déjeuner avec le nutella, la baguette et le jus d'orange. mmmm.
det var en bra start på dagen och jag och teresia gjorde klart vår spellista och skickade den till henrik så att den kommer att spelas någon dag nästa vecka, vilket kommer bli toppen. var så glad idag och hittade en ny kappa på h&m som jag lade undan och tänker köpa imorgon med pengar som mamma och pappa är skyldiga mig, och tränade med ella och teresia på medelpass som var helt okej kul, och så hoppade jag nästan på hemvägen för att jag kände mig så glad av en anledning som jag inte känner till men så var det minsann och tänkte på cykelkorgen i trädet och att värma sig i ett kylskåp eftersom jag kände kylskåpslukt och tänkte att det är som att vara i ett nu men så kom jag på att ett kylskåp är varmare än det är ute och då kan vi ju värma oss där men för att inte tala om morgondagen som blir så mysig hoppas jag och för att inte tala om att julia snart kommer hem, om en vecka bara, förresten ska jag ju en massa nästa vecka, dåligt och bra, det är som alltid.
hoppas verkligen att jag kommer att gilla jackan i morgon också då får ni se.
sluta elda upp dig själv.

varför är alla på dåligt humör på fredagar? jag är nog det för att jag känner att jag inte har någonting att göra och som att det borde finnas roligare saker att göra än att vara hemma och titta på idol. förra fredagen var ju helt jävla awesome, men i kväll har jag bara tråkigt, låt inte lyckan som jag kände gå ur mig.
jag längtar nu till våren så att jag faktiskt kan gå i shortsen jag sitter i just nu utomhus och känna solvärme på morgnarna då den inte är alltför varm utan man känner att allt hela världen och livet och själen och jag själv helt och hållet föds till liv igen vi behöver inget mer för vad är det vi behöver mer.
oj, hjälp, nu rapade jag. det var julmustens fel.
men visst är jag glad att det är såhär, att jag är själv, att jag inte är tillsammans med någon. det tog hårt på mig tror jag. och jag är mig själv även om jag har tappat lite av min styrka på andra håll. men det är sådant jag får lära mig igen och hitta krafter från andra håll som gör att jag orkar.
och nu är det tanken på london som slår mig jag saknar den platsen. det var fint att vara där i våras. som sommar var det. sommar i en glass och på piren och på uteserveringen och solstolar och strand och vissa små doppande fötter.
allt som gör mig lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar