8.1.11

Changing plans.

Inte direkt dålig studentstad.


Jag åker nog förresten till Nice i höst i stället för att tänka på Montréal. Det är klart att jag vill dit med, men det får vänta i så fall. Det känns lättare att ta sitt första steg till Frankrike än till Canada. I Nice kan jag njuta på stranden, och göra det lättare för mig att lära mig franska. Jag slipper kall höst i Uppsala, och när jag kommer tillbaka är det vårtermin och då får jag tillräckligt mycket vinter, för att sedan få vår och sommar igen. Jag kanske får mer idéer om vad jag vill göra sedan.
Såhär: Söka senast 15 april. Ta studenten. Jobba i sommar. Hoppas på intagning. Åka till Nice till terminstarten 1 september. Vara där till 20 december senast. Åka hem. Fira jul. Åka tillbaka för Franska 2? Vem vet. Det får vi se då. Hur jag trivs.
Nu kommer alla vilja hälsa på. Eller jag kan ju alltid hoppas.
Åh, ta mig till solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar