12.1.11

What the hell am I doing here? I don't belong here.

"Grill är bara ett av flera hak som under den senaste tiden har satt upp en skylt vid ingången för att deklarera att vapen inte är tillåtna i lokalen – tvärt emot den rådande lagstiftningen som tillåter dolda vapen under förutsättning att innehavaren inte dricker alkohol."
-SvD

"Försäljningen av handeldvapen var 60 procent högre, ett par dagar efter skjutningen, om man jämför med året innan. Den 10 januari 2010 såldes 164 handeldvapen. I år 263, rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg.
Enligt vapenhandlare i Arizona är Glock 19, en österrikisk halvautomatisk pistol av kaliber 9 millimeter. Den kostar 499 dollar eller ungefär 3 200 kronor, den mest populära.

– När det händer något stort som det här, speciellt när det är nära folks hem, har de en tendens att skynda sig ut och köpa något som kan skydda deras familjer, säger ägaren av Arizona’s Shooting World, Don Gallardo till Bloomberg.

Enligt honom är människor rädda för att vapenregleringen ska skärpas efter händelsen.
– Folk är nervösa för att regeringen ska förbjuda saker, säger han."
-SvD

Vad gör jag här? Vad spelar jag för roll när människor ändå tänker så här? Jag är inte som dem, vad är vi? Finns det något sorts "vi" när vi är såhär olika? Vi har inte någonting med varandra att göra, vi är helt olika släkten.
Och folk tror att vapen är svar på allt. Vilka är det som styr den här världen egentligen? Dumhuvuden.
Jag blir så sjukt arg och börjar tro att allt är surrealistiskt, att jag knappt känner att jag har någon tro på någonting längre. Samtidigt som det är min skyldighet att inte ta avstånd från sådant här jävla piss som jag inte ens kan drömma om.
Det får mig att vilja skita i allt, att ägna hela mitt liv åt att inte visa att jag är en del av det, inte det minsta. Att kämpa mot det hela alltet, att aldrig ge upp.
Vi människor är inte bra för någonting. Vi förstör precis allt som vi kommer åt, vi är för många, vi är för många olika tänkande ting som inte borde försöka leva tillsammans i en hel värld. Bara med så många som vi klarar av att ta hand om och bry sig om och älska.
Vi bryr oss för mycket om andras liv, om andras situationer.
Alla är vi barn, vi slutar aldrig vara barn. Tänk på det, vad är det för skillnad mellan vuxnas och barns sätt att tänka, egentligen? Om vi inte pratar om saker vi tänker på, utan hur vi tänker.
Vi lär oss aldrig.
I WANT THE WORLD TO STOP.
Nu säger jag det igen, och det kommer nog inte bli den sista heller.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar