14.1.11

This is why I slept tonight, just because I like pubs more than clubs.

How confusing it is to wake up 8.30 pm on a Friday night.
Behövde det sov fem timmar i natt bara, men snacka värt. Hade så trevligt i går kväll, och jag förstår inte hur de från Hugos bara kände igen mig och precis när jag kom. De kanske var där tidigare... Hm.
Jag älskar att träffa folk från andra länder. I går. Då från Dublin och vad hon sa Tjeckoslovakien, men det finns ju inte längre. Det var kanske så hon menade. Att hennes pappa flydde därifrån under andra världskriget. För då har hon ju släkt därifrån, inte från Tjeckien eller Slovakien. Tjeckoslovakien.
Och massa språk hit och dit. Franska, engelska, tyska, italienska, ryska, spanska, svenska, tjeckiska (?). Sånt där bara älskar jag med världen.
Däremot hörde jag idag att Nice var tråkigt. Eller en Julia kände sa så. Att det mest bara bor gamla där och att det inte finns så mycket att göra. Hon hade varit någon annanstans i Frankrike som hade varit det roligaste hon hade varit med om. Det låter ju roligt. Men jag vet inte vart det var, Julia visste inte, hon sa bara namnet och jag hörde inte.
I kväll ska jag se Max Manus. För jag har redan skrikit ut det till klassen under historian.
So kan det go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar